What Does Code P0125 Mean?
To extract the best performance from a given drop of fuel, the modern engine monitors and modulates a number of things, including oxygen content, spark timing, valve timing, injector pulse width, and many others. Among all of these, temperature is very important, both of the fuel itself and the intake and cylinders. Heat, of course, is generated by the combustion of the fuel, but it must be maintained within a certain range.
ECT Circuit
Within the correct temperature range – depending on the vehicle, “operating temperature” is usually somewhere between 160 °F and 180 °F – fuel vaporizes efficiently, which enables complete combustion. Higher temperatures improve fuel vaporization, but only to a certain point. If temperature is too high, this can lead to engine ping, detonation, even damage. On the other hand, if temperature is too low, fuel doesn’t vaporize or combust as efficiently, which means that the engine control module (ECM) has to inject more fuel than normal.
Until the ECM determines that the engine has reached operating temperature, it runs the engine in “open loop,” that is, following pre-programmed parameters (fuel injection, spark advance, valve timing, etc.) for the given engine speed, load, and driver demand. In open loop mode, the ECM does not use feedback from the AFR sensors to fine-tune performance and emissions. Once the engine reaches operating temperature, the ECM goes into “closed loop” mode, using the AFR sensors to maintain performance and fuel economy.
Generally, the ECM expects that the engine will take a certain amount of time to reach proper operating temperature, but this can vary, depending on climate, coolant level, and thermostat function. For example, if ambient temperature is 0 °F or below, the ECM may look for engine temperature to rise at least 70 °F within 15 minutes. At higher ambient temperatures, the engine should reach operating temperature, 160 °F to 180 °F, within 15 minutes. It seems counterintuitive, but the ECM doesn’t necessarily engine warming based entirely on ECT sensor readings, but also on the reaction of the air fuel ratio (AFR) sensors, as these are also active within a certain temperature range.
If the ECM detects, within a certain amount of time, that the engine has not reached proper operating temperature and can’t go into closed loop mode, it interprets this as a fault. The ECM will set a diagnostic trouble code (DTC) in memory and may or may not command the malfunction indicator lamp (MIL) to illuminate. DTC P0125 is defined as “Insufficient Coolant Temperature for Closed Loop Fuel Control.”
Техническое описание и расшифровка ошибки P0125
Чтобы добиться максимальной производительности от каждой капли топлива, современный двигатель отслеживает и регулирует ряд параметров. Включая содержание кислорода, время зажигания, время открытия клапана, ширину импульса форсунки и многое другое.
Среди всего этого очень важна температура как самого топлива, так и впускного канала, а также цилиндров. Конечно, при сгорании топлива выделяется тепло, но оно должно поддерживаться в определенном диапазоне.
Если температура слишком высокая, это может привести к гудению двигателя, детонации и даже поломке. С другой стороны, если температура слишком низкая, топливо не сгорает эффективно. Это означает, что модуль управления двигателем (ECM) должен впрыснуть больше топлива, чем обычно.
Пока контроллер не определит, что двигатель достиг рабочей температуры, он запускает двигатель в «разомкнутом контуре», то есть следуя заранее запрограммированным параметрам. В режиме разомкнутого контура контроллер не использует обратную связь от датчиков AFR для точной настройки характеристик и выбросов. Как только двигатель достигает рабочей температуры, ECM переходит в режим «замкнутого контура», используя датчики AFR для поддержания производительности и экономии топлива.
Блок управления сохранит диагностический код неисправности (DTC) в памяти и может дать команду на загорание контрольной лампы неисправности (MIL). Диагностический код неисправности P0125 определяется как «недостаточная температура охлаждающей жидкости для регулирования подачи топлива по замкнутому контуру».
How Much Does It Cost to Fix Code P0125?
P0125 can be caused by anything from a low coolant level to a bad temperature sensor to a faulty thermostat. It’s impossible to give an accurate estimate without properly diagnosing the issue first.
If you take your car to a shop for diagnosis, most shops will start with an hour of “diag time” (the time spent in labor diagnosing your specific issue). Depending on the shop’s labor rate, this typically costs somewhere between $75-$150. Many, if not most, shops will apply this diagnosis fee to any required repairs if you have them perform the repairs for you. From there, a shop will be able to give you an accurate estimate for repairs to fix your P0125 code.
Possible Repair Costs for P0125
For error code P0125, one or more of the below repairs may be needed to solve the underlying issue. For each possible repair, the estimated cost of repair includes the cost of the relevant parts and the cost of labor required to make the repair.
- Thermostat $220-$260
- Coolant Temperature Sensor $150-$200
- Top off coolant $10
Codes Related to P0125
- P0115 Engine Coolant Temp. Circuit
- P0116 Engine Coolant Temp. Circuit Range/Performance Problem
- P0117 Engine Coolant Temp. Circuit Low Input
- P0118 Engine Coolant Temp. Circuit High Input
- P0119 Engine Coolant Temp. Circuit Intermittent
- P0126 Insufficient Coolant Temp. for Stable Operation
- P0128 Coolant Thermostat (Coolant Temp. Below Thermostat Regulating Temp.)
- P0130 O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)
- P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)
- P0132 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
- P0133 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
- P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)
- P0150 O2 Sensor Circuit (Bank 2 Sensor 1)
- P0151 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)
- P0152 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 1)
- P0153 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 1)
- P0154 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
- P0153 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 1)
- P0154 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
- P2195 O2 Sensor Signal Biased/Stuck Lean Bank 1 Sensor 1
- P2197 O2 Sensor Signal Biased/Stuck Lean Bank 2 Sensor 1
DTC Ошибка работы двигателя или АКПП P0125
На нашем ресурсе имеется возможность задавать вопросы и делиться собственным опытом по устренению неисправностей связанных с ошибкой P0125. Задав вопрос в течении нескольких дней Вы сможете найти ответ на него.
Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы двигателя или других электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, и то что разных марках и моделях автомобилей одна и таже ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов электронной системы мы создали этот алгоритм помощи и обмена полезной информацией. Мы надеемся, с Вашей помощью, сформировать причино-следственную связь возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель)
Как показал опыт если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина ошибки одна и таже.
Мы надеемся, с Вашей помощью, сформировать причино-следственную связь возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Как показал опыт если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина ошибки одна и таже.
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Ошибки работы двигателя OBD2 и других систем автомобиля (ELM327) не всегда на прямую указывают на неработающий элемент. Сама по себе ошибка является косвенными данными о неисправности в системе, в некотором смысле подсказкой, и только в редких случаях прямым указанием на неисправный элемент, датчик или деталь. Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля. Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о шарушении работы системы.
Вот пару общих примеров. Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, так как он анализирует (выдает некие параметры или значения), а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Еще один момент который хотелось бы отметить — это специфика той или иной марки и модели. Поэтому узнав ошибку работы двигателя или дрогой системы Вашего автомобиля не спешите делать поспешных решений, а подойдите к вопросу комплексно.
Наш форум создан для всех пользователей, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков. По капле от каждого и всем будет полезно.
DIY Steps to Diagnose Code P0125
Engine code P0125 could be caused by a number of things, including a low coolant level, a bad temperature sensor, or a faulty thermostat. If you’d like to try to fix code P0125 at home without throwing money at parts, you’ll want to follow the steps below for proper diagnosis. Keep in mind this is an intermediate-level diagnosis and repair and not recommended for beginners. Diagnosis requires more specialized equipment beyond what the FIXD Sensor can provide and it can be a time and labor-intensive process for inexperienced DIYers.
DIY difficulty level: Intermediate
This repair requires mechanical knowledge and is not recommended for beginners.
Tools/parts needed (our top picks from Amazon):
- FIXD
- Basic Hand Tools
- Vehicle-Specific Service Manual
STEP 2: CHECK FOR TECHNICAL SERVICE BULLETINS.
Check for any Technical Service Bulletins (TSB) for your make and model vehicle. Some cars have an ECM update to address this particular code.
STEP 3: CHECK COOLANT LEVEL.
Make sure that both your radiator and your coolant reservoir are filled up with coolant to the proper levels. If either is low, top it off and bleed the air out of the system as described here.
STEP 4: CHECK COOLANT TEMPERATURE SENSOR VOLTAGE.
Using a multimeter, check the coolant temperature sensor voltage. Refer to your vehicle’s specific service manual to find out what this voltage is supposed to be. If your reading is different, replace the coolant temperature sensor.
STEP 5: REPLACE THERMOSTAT.
If the coolant temperature sensor is good, the thermostat is most likely stuck open or missing. Replace the thermostat and fill the cooling system with new coolant.
How do you troubleshoot code P0125 ?
Again, this DTC may be a little tricky to diagnose, as most automakers use both ECT and AFR sensor readings to make this determination. If there are concurrent AFR or ECT DTCs, address these first, and then move forward with diagnosis of DTC P0125. Also, check your dealership service center for relevant TSBs (technical service bulletins) that may address your issue.
-
Coolant Check – Make sure that coolant level is correct, both in the radiator (when cold) and in the coolant overflow reservoir. Be sure there are no leaks and that the pressure cap is working properly. If there is insufficient coolant in the system, the engine may not warm properly. If the ECT is not in contact with the coolant, it will not read the temperature. Similarly, if there is a problem with the ECT sensor or circuit, the ECM may not receive a true indication of the engine coolant temperature.
- Thermostat Check – Using a non-contact thermometer, your hands, or a scan tool with live data streaming, check to see if the engine is warming up properly. Normally, the radiator top hose should stay relatively cool until the thermostat opens, at which point it will heat up rapidly. If the thermostat is open, coolant will flow constantly, never allowing the engine to reach operating temperature.
-
AFR Sensor Check – You can try to use a DMM (digital multimeter) to watch AFR voltage, but a scan tool with live data streaming is a much better option. You need to see if the AFR voltage fluctuates, more or less in a sine-wave pattern on the scan tool screen or high and low voltage on the DMM (depending on the DMM, you may not even be able to see this). Depending on the engine, the AFR signal should fluctuate between 1 V and 4 V or 0.1 V and 0.9 V.
- If the AFR signal fluctuates, this means that the AFR and ECM are controlling fuel trim at this time and that there are no problems in the sensor.
- If the AFR signal is stuck at low voltage, a “lean” fuel mixture, never rising higher than 2.5 V or 0.5 V to indicate a “rich” fuel mixture, suspect a bad AFR sensor. Further diagnosis will be required to determine if the AFR sensor or exhaust is faulty. Exhaust leaks, for example, may allow atmospheric oxygen into the exhaust stream, which can skew AFR sensor readings.
Проявление ошибки P0125, симптомы
- Загорание индикатора Check Engine на приборной панели автомобиля;
- Увеличение расхода топлива;
- Перегрев двигателя автомобиля;
- Ненадлежащая работа нагревателя;
- Повреждение двигателя.
Как сканером прочитать ошибку P0125?
- Для надлежащего диагностирования ошибки P0125 потребуется инфракрасный термометр, а также усовершенствованный сканер OBD-II, который способен считывать не только сохраненные коды ошибок, но и показания различных датчиков в режиме реального времени;
- Сначала диагност считает все сохраненные данные и коды ошибок с помощью сканера OBD-II;
- Затем он проверит уровень охлаждающей жидкости (двигатель должен быть холодным);
- После этого диагност очистит коды ошибок с памяти компьютера и проведет тест-драйв автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли код P0125 снова.
Если код ошибки появится снова, диагност продолжит диагностирование для установления причины возникновения ошибки. Для этого, ему потребуется:
- Усовершенствованный диагностический сканер;
- Цифровой вольтметр;
- Инфракрасный термометр;
- Индикаторные полоски для охлаждающей жидкости.
Как правильно диагностировать ошибку P0125
- Поспешная замена термостата без выполнения тщательной проверки;
- Пренебрежение надлежащей прокачкой системы охлаждения (удаление воздушных пробок необходимо для предотвращения перегрева двигателя);
- Не выполнение тщательного диагностирования с помощью усовершенствованного диагностического сканера и специального оборудования.
Если появилась ошибка P0125, чем это грозит?
При появлении ошибки P0125 вряд ли возникнут серьезные проблемы с управляемостью автомобиля, однако наличие ошибки может привести к:
- Перегреву двигателя;
- Невозможности выхода тепла из вентиляционных отверстий;
- Увеличению расхода топлива;
- Повреждению двигателя из-за нестабильности топлива;
- Невозможности прохождения проверки на токсичность отработавших газов.
What are the common causes of code P0125 ?
Depending on year, make, and model, DTC P0125 may have number of causes. Here are some of the most common.
- AFR Sensor – If the AFR sensor is stuck lean, has a faulty heater, or is exposed to an exhaust leak, this can trick the ECM into thinking that the engine has not reached operating temperature.
-
Toyota TSB – Toyota has released at least a couple of TSBs referencing DTC P0125. Barring other cooling system problems, the fix requires AFR sensor replacement or ECM reprogramming. Always check your dealership service center for relevant TSBs before starting diagnosis.
- Cold Weather – In some cases of extreme cold, even with a properly filled cooling system and functional thermostat, the engine simply may not be able to build up enough heat to reach operating temperature. Consider adding a grille cover and additional underhood insulation and coverings to help maintain engine heat. A block heater may also be helpful in certain situations.
- Engine Coolant Level – If there is a leak, faulty coolant return, or the system wasn’t properly bled after a coolant change, the engine may not heat properly.
- Broken Thermostat – If the thermostat is broken, it may allow coolant to flow all the time, that is, always taking heat away from the engine.
- ECT Sensor – If there is corrosion in the ECT sensor circuit, or the ECT sensor is faulty, this may give the ECM false engine coolant temperature readings.
На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
Проблема с кодом P0125 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:
- BMW
- Cadillac (Кадиллак Эскалейд)
- Chevrolet (Шевроле Каптива, Ланос, Трэкер)
- Ford (Форд Эксплорер)
- Hyundai
- Lexus (Лексус gs300, rx300)
- Mazda
- Mitsubishi (Митсубиси Аутлендер, Галант, Грандис, Каризма, Кольт, Лансер, Монтеро, Паджеро, Спейс Стар, Эклипс)
- Nissan
- Opel (Опель Антара)
- Renault
- Ssangyong (Саньенг Кайрон)
- Suzuki (Сузуки Гранд Витара)
- Toyota (Тойота Авенсис, Камри, Королла, Матрикс)
- Заз Шанс
- ТагАЗ Тагер
С кодом неисправности Р0125 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P0115, P0116, P0117, P0118, P0119, P0128, P0130, P0170, P0173, P0300, P0401, P0420, P0441, P0450, P1135.
What Does Code P0125 Mean?
- P0125 definitionInsufficient coolant temperature for closed-loop fuel control.
- Issue Severity: LOW – Continued driving for a short period of time is okay.
- Repair Urgency: Get this fixed within the next month to prevent poor fuel economy and non-functional heat.
- Diagnosis: This trouble code can appear with no driveability concerns, but it can also cause the vehicle’s heat not to work and poor fuel economy. It should be fixed to get the vehicle back to optimum running conditions.
When this code is triggered, the Engine Control Module (ECM) has used its internal logic to determine that the engine hasn’t reached an operating temperature at the proper time. It does this by checking the Coolant Temperature Sensor value as the vehicle is warming up and comparing it to what it should be at certain times. If it seems that the vehicle’s coolant isn’t getting as warm as it should as fast as it should, it triggers this code.
Related DTC Discussions
- 2002 Toyota Corolla w/ P0125I�ll try to make this short simple and to the point. I have a 2002 Toyota corolla that is getting on in mileage but still seems to run fine. CEL was on with P0171, and P0125 codes on. I replaced the thermostat, ECT sensor, flush radiator, oil change, cleaned MAF sensor with MAF cleaner, replaced don…
-
P1135 & P0125Hello
I recently had my car taken to get a diagnostic test. It came back with 2 codes, P0125 and P1135. First I was told that P0125 code problem means I need to replace my air fuel ratio sensor and that the P1135 had to do with heater circuit malfunction. I was told by replacing the air fuel rati… - 99 toyota corolla codes p0125 and p0300Old age is messing me up so I’ll start fresh. In late September I posted codes for my 99 corolla,1.8 4cyl, with now over 260000miles. Gave up looking for a while and let my son use the car as is. Now, have a cheap OBD reader to use. Discovered that a new clue might be that the sputter, under…
-
P0125 code on a 2003 Toyota MatrixI’m also getting a recurring P0125 code on a 2003 Toyota Matrix.
The engine remains in open loop and the CTS reading from the scanner shows approximately 180 deg F while running.
It appears to only go into closed loop when above 190 degrees or so; is that really how Toyota implemented it?
Just p… -
1996 Toyota Corolla P0125P0125 indicates1. bad Thermostat,2. low coolant level,3. bad coolant temperature sensor. Coolant level seems fine. Temperature gauage says, ok, in the middle. I replaced coolant temp. sensor. After 10- 15 minutes check engine light comes back on.
In the past the O2 wires got cut. I reconnected them… - Toyota P0125My car developed with check engine light and faulty code was PO125, Toyota agents here replaced ECT sensor, 2 Oxygen sensors, but when I drove it naerly 10 kms, it came up again, Can you help me out to sort the issue….
-
mitsu, eclipe spider, code p0125problem dis apears for a day then comes back
installed new thermostat, check voltage at sensor good , replace senson on top of thermostat housing , everything looks good , temp from 85 degree to the real reaDING OF 201 TO 203 , at house with a thermo meter and a heat gun everythi… - 1997 toyota Camry codes p0441, p0450, p0401, p0125 ok so i change spark plugs and wires then to come back with rough idle gas smell loss of power and backfiring popping and just sounded terrible son I went back rechecked everything I just did,and it all good,so input it on diagnostic and come up with multiple codes egr valve catalyst and some…
- 2002 Toyota Corolla — getting codes P0125 & P0420Hello, I was hoping for some help with this problem I’m having, the first code was P0125 and I was told I needed to have my anti freeze replaced which I did and the light never came back on. A month later the check engine light came on and it was P0420, called a few places and they told me I need…
- codes p0125 and p0300 99 CorollaMy 99 Corolla with 250kmiles had several codes fixed but 2 keep returning after car warms up in 5 or 10 miles and causes very rough engine with misfiring that will ease up if AC is turned off. It only seems to be under load of driving, not at idle, also AC must be off. Changing 2 temperature senso…